One. (Brand Guide)

Als onderdeel van mijn specialisatie Branding van CMD kregen ik en mijn teamgenoot Jelle Boekhout de opdracht om een merk op te zetten met een fysiek product. Het product hoefde niet geproduceerd te worden maar moest wel realistisch zijn. Onze keuze viel op een slimme ring die je portemonnee vervangt. D.m.v. RFID technologie zou je ermee in kunnen checken bij het OV, betalen alsof het een bankpas is en nog veel meer. Dit allemaal verpakt in een strakke ring.

Jelle en ik richtte One. op. Met de slogan “One. ring to rule them all” zette wij koers om een product neer te zetten die betrouwbaarheid, gemakkelijkheid, snelheid en veiligheid uitstraalt. Dit hebben wij uitgewerkt in de Brand Identity Guide die u hieronder kunt downloaden.

Ik heb niet alles van de BIG zelf gemaakt omdat het een project van Jelle en mij samen was. Ik heb de volgende dingen gemaakt: Foto’s, logo, 3D model van de ring en alle copy die in de BIG staat. Jelle heeft de uiteindelijke opmaak gedaan, de renders van de verpakkingen van de ring, de kleuren en de mockups.

Uiteraard hebben wij samen aan ieder onderdeel gewerkt en dus eigenlijk allebei alles gedaan, maar om u een duidelijk beeld te geven van wat ik nu kan (daar leest u dit in principe voor) heb ik bovenstaande verdeling gemaakt.


Een moderne uitstraling kregen wij onder andere door macro-foto’s te gebruiken van diverse ronde voorwerpen.
Deze beelden symboliseerden de moderne uitstraling van onze ring, maar ook de essentie van de vorm van een ring: rond.
De objecten zijn gekozen met de gedachte dat het onderdelen van de ring kunnen zijn of het productieproces kunnen visualiseren.
Date: April 20, 2020